Dierenarts Deventer start met vaccicheck spreekuur

Bent u al bekend met titer bepaling?

Een titer bepaling toont aan of er nog voldoende bescherming is en of een enting nodig is.
Pensions, shows of hondenschool vereisen vaak ook een bewijs van voldoende bescherming tegen deze ziekten.

Het is ook mogelijk de titer te bepalen bij dieren waarvan het vaccinatie verleden onbekend is. Tegenwoordig is het mogelijk om met behulp van wat bloed te bepalen of er voldoende antilichamen aanwezig zijn voor drie belangrijke ziekten bij de hond: Parvo, Hondenziekte en Besmettelijke Leverziekte.

Elke 1e vrijdag van de maand kunt u een afspraak maken om een titerbepaling uit te laten voeren. De kosten hiervan zijn €39,95. Vrijdag 1 december is de eerste volgende datum en daarvoor kunt u nu een afspraak maken. Kunt u op deze dag niet dan is er de mogelijkheid om op een ander tijdstip te komen voor bloedafname, maar deze wordt dan op 1 december getest.

Bij deze afspraak neemt de assistente wat bloed af om de bepaling uit te kunnen voeren. Hierbij zit geen consult, uw hond wordt dus niet nagekeken. Door een afspraak te maken bij de dierenarts kan deze uw hond nakijken en de andere vaccinaties geven. De uitslag van de bepaling krijgt u op vrijdag. De dierenarts zal deze met u bespreken en noteren in uw vaccinatieboekje of paspoort met het bij behoorde stripje als bewijs.

Voor katten kan deze test ook worden uitgevoerd. De kat wordt dan getest op de katten- en niesziekte.

Klik hier voor meer informatie of bel met 0570-623433